Deel 3: Sasaguri, Itoshima - Reisverslag uit Sasaguri, Japan van Marion - WaarBenJij.nu Deel 3: Sasaguri, Itoshima - Reisverslag uit Sasaguri, Japan van Marion - WaarBenJij.nu

Deel 3: Sasaguri, Itoshima

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

27 December 2017 | Japan, Sasaguri

Merry Christmas and a happy newyear everyone!
***English blow

Sasaguri: Zaterdag ‘s ochtends (16 december) vroeg opgestaan op met de trein (alleen) naar Sasaguri te gaan, waar een boedhistische tempel is. Naast de boedhistische tempel is de natuur van Sasaguri ook erg mooi (dam, bergen, waterval). Maar wow de tempel, wat mooi! En wat grooot (zie foto).
International friendship party KUFSA:
Diezelfde avond was er een Christmas feestje georganiseerd vanuit KUFSA. KUFSA is een organisatie voor internationale studenten aan de Kyushu University. Vanuit verschillende campussen kon je met de bus gaan en gelijk in de bus ontmoet je al mensen vanuit de hele wereld. Zo zat ik naast een man uit Madagascar, die hier studeert voor zijn PhD. Op het feest aangekomen stonden er tafels vol met eten uit alle landen (Indonesie, Italie, Japan (sushi), China, Mexico etc.). Erg lekker. We waren denk ik ongeveer met 150 man en iedereen stond wel open voor een praatje en het leren kennen van nieuwe mensen. Hier ben ik ook nog een duitse jongen tegengekomen. Verder waren er niet zoveel Europeanen, op wat Franse meiden na. Op de Kufsa party waren verschillende optredentjes, die werden gedaan door mensen uit Kufsa zelf. Zo waren er dans optredens, zang, muziek, jongleren etc. Ook kon je je opgeven voor een sumo worstel toernooitje. Erg grappig om naar te kijken. Al met al, was dit erg leuk.
Na de Kufsa party ben ik doorgereden naar de dorm van het Poolse meisje Olga, om samen met haar en wat vrienden te gaan stappen in Tenjin. De meeste vrienden van haar zijn Europees, zo waren er twee duitsers, een belgisch meisje, maar ook een Zuid-koreaans meisje en een Mexicaanse jongen. Het uitgaan is hier wel erg anders dan in Nederlands. Zo betaal je entree voor bijna elk cafe/club en dit kan voor de jongens nogwel eens een duur grapje zijn (3000yen = €24,-). Ook zijn de cafeetjes erg klein. Eerst zijn we naar een cafe van een Nieuw-zeelander gegaan. Dit was wel leuk en toen we binnenkwamen waren er nog optredens aan de gang van travestieten (een soort playbackshow). Na dit cafe zijn we verder gegaan na een salsabar, waar vooral mexicaanse en zuid-amerikaanse mannen te vinden waren. Dat was erg leuk, want elke kerel/man nodigt je uit om even de salsa te dansen, zonder dat ze verder iets van je willen. Toen om 5 uur ’s ochtends ramen gegeten (soort noodles). Mmmm wat is dit lekker op dit tijdstip! (veel restaurantjes/supermarkten zijn hier 24/7 geopend).

Zondags ben ik met een Indiaanse jongen die ik had ontmoet op KUFSA naar de Tenjin christmas market gegaan (dit is een andere dan de vorige kerstmarkt en eigenlijk veel mooier). Alles is erg mooi verlicht en onder een gluhweintje en superlekker eten hebben we hier dan ook van genoten.
End-of-the-year party:
Omdat het jaar er bijna op zat, gingen we uit eten met de hele neurologie afdeling. We gingen naar een chinees restaurant en voordat we hier naar binnen gingen, moesten we nummertjes trekken zodat je naast random mensen kwam te zitten. We zaten aan ronde tafels, met op de tafel een rond blad dat rondgedraaid kon worden, zodat je zelf kon kiezen wat je van het buffet wou eten. Het was erg lekker. En ik heb onder andere kwal (!), haai (denk ik) en bamboe gegeten. De kwal smaakte erg naar een soort snoep, alleen dan met een eigenaardige structuur.
In het weekend wilde ik op zaterdag met de Indiaanse jongen, hij heet trouwens Paren, naar Kaya-san gaan (een berg) in Itoshima. Natuurlijk hadden wij (ofja eigenlijk ik/google maps) de verkeerde kant van de berg gekozen om te beklimmen (dit was dus niet mogelijk aan deze kant), maar omdat we al meer dan een uur aan het lopen waren, hadden we besloten om niet terug te gaan maar gewoon verder te lopen en te kijken wat aan deze kant van de berg te zien was. Ook zijn we erachter gekomen dat mensen Nederland (en de mensen uit Nederland) erg interessant vinden, en dat India daar niet tegen opgewassen is hahah. Uiteindelijk ergens op de berg bij een waterval uitgekomen die aardig droog stond. Om te proberen hoger op de berg te komen, zijn we deze waterval proberen op te klimmen, maar helaas na zoveel meter konden we niet verder. Dus hier maar een soort van rustpauze/picknick genomen.
Kerstmis: Tot mijn grote spijt hebben ze hier in Japan maar 1 dag kerstmis (ze kennen alleen 1e kerstdag), maar zelfs op deze dag werken ze. Aangezien het hoofd van de afdeling ziek was op mijn welcome-party hadden ze nog een tweede welkomsparty voor mij georganiseerd en wel op 1e kerstdag haha. Maar dit vond ik niet erg, nu heb ik toch nog een superlekker kerstdiner kunnen eten. We gingen uit eten in een superchique restaurant met z’n vijven. Superveel gangen gegeten en het was zooooo lekker (ook al weet ik niet wat het allemaal was).
2e kerstdag (die ze hier dus niet kennen) was dus ook gewoon een stage dag. Maar Xu (een collega/vriendin) en ik hebben ’s avonds ons eigen kerstdiner gemaakt en onze buikjes rond gegeten.

Verder is de moeder van mijn huisgenootje hier op bezoek. En vanaf morgen gaan ze Japan doorreizen. Maar ooooh wat kan zij snurken zeg (en helaas ligt ze op dezelfde kamer als mij; dit verklaart de wallen op de foto’s)!
Aankomende zaterdag (jaja op mijn verjaardag) ga ik met 2 collega’s (Xu en nog iemand anders) richting Aso voor 4 daagjes. Aso ligt erg buitenaf, met een supermooie natuur waaronder een vulkaan. Ik kijk ernaar uit!
Verder heb ik vakantie van 29 dec – 3 januari.

________________________________________________________

Sasaguri: At Saturday (16th of December) I woke up early to do some sight-seeing in Sasaguri. I went by train (alone) and went to a Buddhistic temple. Next to the temple, Sasaguri has a beautiful nature (dam, waterfall, mountains). But WAUW, the temple was fantastic and soooo big! (see pictures).

International Friendship Party KUFSA:
The same evening, a Christmas party was organized by KUFSA. KUFSA is an organization for international students from Kyushu university. They arranged busses and already in the bus I met some new awesome international people. I sat next to a man from Madagascar, who studies for his PhD at this university. At the party itself, there were tables full of food from many different countries (Indonesia, Italy, Japan (sushi), China, Mexico, etc.). Really delicious! I think we were with 150 people and everyone was open for a chat and to meet some new people. I also met a German guy here. Next to him, I think there weren’t that many Europeans, except for some French girls. At this Kufsa party, there were different performances, performed by people from kufsa itself (lot of talent). We saw dance, sing/music, juggle perfomances, etc. Moreover, you could join a sumo wrestling tournament, which was really funny. I had a great evening.
After the Kufsa party I went to the dormitory of the Polish girl Olga, to party/go out in Tenjin. Most of her friends are European; 2 german guys, a Belgian and French girl but also a south Korean girl and Mexican guy. Going out in Japan is really different from going out in the Netherlands. Almost for every club/bar you have to pay entry, which can be quite expensive mainly for the boys (about 2500/3000 yen). The bars are also really small. First of all, we went to a bar which was owned by a guy from New-Zealand. This was quite nice and when we entered, there were still some playback shows performed by transvestites. After some dancing, we went to the next bar which was a salsabar. There were mainly Mexican/south American men here and it was really nice. We danced a lot and almost every man invites you for a dance (just to dance). At 5am we ate ramen (most of the restaurants/supermarkets are opened 24/7) . This tasted soooo good!
At Sunday, I went with an Indian guy (who I met on the Kufsa party) to the Tenjin Christmas market (this is another Christmas market than last time, and this one is more nice and bigger). The illumination is really beautiful and we drunk some glühwein and ate some really good food, which we enjoyed.

End-of-the-year party:
Because the end of the year is near, we went for dinner with the whole neurology department (including nurses etc.). We went to a Chinese restaurant. Before entering the room, we got a random chair number where we had to sit (I liked this). It was nice. And because I was new, I had to taste everything and people gave me random food. So I ate jellyfish (!), shark (I think) and bamboo. The jellyfish tasted like a kind of candy, but then with a weird structure.

For the weekend, I went together with Paren (the indian guy) to Itoshima. We wanted to climb the Kayasan (a mountain). Of course, we (or I/google Maps) chose the wrong side of the mountain to climb (this was not possible on this side of the mountain). However, because we walked already for more than an hour, we decided to continue (tsugi) to see this side of the mountain.
We also noticed that people are really interested in people from the Netherlands (and that Indian people are not that interesting (hahaha). Finally, on the highest point that we could reach from this side of the mountain, we saw a waterfall (dry one) and started to climb this one. Unfortunately, we couldn’t come that far but it was a nice place to stay for a rest/lunch. Furthermore, the weather was sooo good! It almost felt like summer (wearing sunglasses and maybe burned a bit).
Christmas: Unfortunately, Japan only celebrates 1 day of Christmas, but even at this day they go to work (so did I). Because the main head of our department was ill at my welcomes party, he organized another second party at Christmas day. But this was okay for me. I enjoyed a super delicious Christmas meal. We went to an expensive restaurant (in total with 4 persons). It was sooo good!
At the second day of Christmas (in the Netherlands), I also worked. But in the evening, I went with Xu, my Chinese colleague, to her house and we cooked our own Christmas meal.

Furthermore, the mom of my roommate is visiting Japan now and she stays in our apartment. From tomorrow on, they are going to travel. But she snores a lot (and unfortunately, she sleeps at the same room as me).

Next Saturday (my birthday!) I am going to Aso for 4 days. I will go with 2 colleagues (Xu and another chinese colleague). Aso is a smaller village in the countryside with a beautiful nature and a volcano. Looking forward for it!
Moreover, I have holidays from 29th of December to the 3rd of January.

• 27 December 2017 - 14:20

Marjorie Wijering:

Hoi Marion wat maak je toch mooie dingen mee!! Ik sta versteld hoe snel jij je leven gewoon daar hebt opgepikt. En vooral hoeveel je geniet van alle mooie dingen!!! Nog 2 nachtjes slapen en dan vier je je verjaardag heel ver van huis!! Maak er wat moois van!!!! We sturen jou alvast onze beste wensen voor je verjaardag en natuurlijk ook voor een very HAPPY NEW YEAR!! Lieve groeten oet Weersel MarWim

• 27 December 2017 - 18:45

Wendy Rongen:

Marion, echt super gaaf dit!!

Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, en zo te zien vermaak jij je prima daar in Japan :)

Fijne verjaardag alvast en geniet van de super-tijd die je daar hebt!