Deel 9. Karatsu, Nanatsugama, Mt Takatsu - Reisverslag uit Karatsu, Japan van Marion - WaarBenJij.nu Deel 9. Karatsu, Nanatsugama, Mt Takatsu - Reisverslag uit Karatsu, Japan van Marion - WaarBenJij.nu

Deel 9. Karatsu, Nanatsugama, Mt Takatsu

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

01 Mei 2018 | Japan, Karatsu

*** English below

Belangrijke update: Ik kom 1 maand later thuis (eind augustus). Ik zou tot eind juni hier op het lab zijn om dan in juli een maand te gaan reizen, maar ik heb besloten om tot eind juli bezig te gaan op het lab en dus eind augustus ergens thuis te komen. Ik heb hier nog veel te doen op het lab en om iets minder stress te hebben heb ik er dus een maandje bij aan geplakt.

Karatsu: Karatsu is een Japanse stad in Saga. Er bevindt zich een groot kasteel waar vroeger de heerser van Karatsu woonde.
Nanatsugama: Dit is echt een supermooi park aan de zee. De zee is heel blauw (overal trouwens in Japan) en er zijn erg veel rotsen en zelfs een paar door de zee uitgegraven grotten. Na Karatsu en dit park te bezoeken, hebben we nog een waterval bezocht en zijn we nog naar een park gegaan waar je kon klimmen en tokkelen. Erg leuk om weer eens te doen.

Vorig weekend ben ik naar het strand gegaan. Het was erg mooi weer (sommige mensen zwommen zelfs in zee) en een groepje mensen speelde beachvolleybal. Ik heb nog even meegedaan :)

Deze week is het Goruden weeku (Golden week) hier in Japan. Dit is een week vol nationale dagen (maandag, donderdag en vrijdag vrij).
Eergisteren zijn we met een groep van 6 richting de Mt. Takatsuka in Oita gegaan. Dit was ongeveer 1,5h met de auto en we waren met 5 jongeren en 1 man van 62 jaar oud. We hebben deze berg beklommen, het was een zware klim en best spannend soms, want er waren geen paden, maar alleen maar rotsen en veel kleine losse steentjes. Het heeft ons dan ook ongeveer de hele dag gekost, maar uiteindelijk zijn we op 1587m hoog gekomen! Was super. Daarna naar een hotel gereden om na een superlekkere barbecue en een duik in de onsen ons bed in te kruipen. De volgende dag zijn we richting Yufuin gegaan, een erg toeristisch plaatsje met een mooi meer en veel kleine winkeltjes.
___________________________________________________________
Important update: I will come home one month later than planned (end of August). The previous plan was that I would work in the lab until the end of June and that I would go for travelling in July. However, because I still have a lot to do at work, I decided to reduce the stress a bit by staying one month longer. So I will probably arrive home in the end of August.

Karatsu: Karatsu is a city, located in the Saga prefecture in Japan. There is a beautiful castle where the lord of Karatsu lived in the past.
Nanatsugama: This is a really beautiful park next to the sea. The sea is really blue (as everywhere in Japan) and there are many rocks and there were even some caves. After visiting Karatsu and this park, we went to see a waterfall and in the end we went climbing in an adventure park. Nice to do again!

Last weekend I went to the beach. It was really nice weather (some people even swum in the sea) and some people played beachvolleyball. I joined them and we played together for a short time :)

This week is the Goruden Weeku (Golden week) in Japan. This means we have a lot of National days in one week (Monday, Thursday and Friday day off). So time to go for some traveling and sight seeing. The day before yesterday, I went with a group of 6 to Mt. Takatsu in Oita. This was about 1,5h by car. We were with 5 young people and a man of 62. We climbed the Takatsu mountain (1587m) and it was quite heavy sometimes (and dangerous) because of no paths and a lot of rocks (iwa) and small loose stones (ishi). It took us almost whole day but it was really nice to do and worth the climb! Afterwards we drove to a hotel in the mountain to enjoy a good tasty barbecue and a bath in the onsen. Next day we went to Yufuin, a touristic place with a nice lake and a lot of small stores.

• 15 Mei 2018 - 21:05

Wim:

Ha Marion,
    Deze keer werd ik vooral verrast door die mooie foto's. Vooral die bomen die met de wortels over een dikke steen groeien vind ik erg indrukwekkend. Nooit gedacht dat Japan zo mooi is..!