Deel 11. Omi island and Fukuoka activities - Reisverslag uit Yamaguchi, Japan van Marion - WaarBenJij.nu Deel 11. Omi island and Fukuoka activities - Reisverslag uit Yamaguchi, Japan van Marion - WaarBenJij.nu

Deel 11. Omi island and Fukuoka activities

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

08 Augustus 2018 | Japan, Yamaguchi

*** English below

Lieve allemaal,

Mijn blog loopt helaas een beetje achter. Maar ik ga proberen het toch weer een beetje geupdate te krijgen. Mijn laatste dagen op de uni waren top. De dag waarop ik mijn eindpresentatie had was de meest speciale dag. Ik zal er meer over vertellen in de volgende blog. Maar laten we deze blog beginnen bij waar ik de vorige keer was geeindigd; Omi island.

Omi island (ergens in juni):
Ik ben samen met Seigen naar Omi island gegaan. Omi island ligt boven Kyushu, in een regio dat Yamaguchi genoemd word. Het is geen toeristisch eiland (ik weet niet hoe, maar op de een of andere manier eindig ik altijd in non-touristische plaatsjes). Dat het geen toeristische plaats is betekent dat er maar 1 bus per uur rijd en dat, wanneer je bij de verkeerde busstop uitstapt (1 busstop te laat), je 45min terug moet lopen berg op en berg af. Gelukkig hebben we wel een slang gezien (!) en genoten van een ijsje. We zijn in totaal 3 dagen op dit eiland geweest (vrijdag-zondag). Een ander gevolg van een niet-toeristisch eiland is dat er (bijna) geen restaurantjes zijn. Gelukkig wist de baas van het hotel wel nog een 'verborgen' restaurant en hij heeft ons daar met de auto naartoe gebracht. Het eten in dit restaurant was erg lekker en we hebben hier nog Amerikaanse/Japanse mensen ontmoet die op Omi island waren om te duiken. Zij waren professionele duikers. De volgende dag hebben zij ons meegenomen met de auto naar een duikschool (zo hoef je niet een uur op de bus te wachten :)) Seigen en ik hebben een duikles genomen van een uur. De zee was superblauw en je kon alles erg helder zien. Na een kleine training in ondiep water gingen we naar een dieper gedeelte met een instructeur. We zagen verschillende vissen en Seigen had nog eetbare schelpen gevonden (die hij niet heeft meegenomen (?)). Het was een erge mooie ervaring. Na de duikschool heeft een andere vreemde Japanse vrouw ons met de auto terug gebracht naar het station, wat toch op haar weg was (lucky us!). Ook hebben we nog 2 mountainbikes gehuurd (500 yen, €3,50 per dag !!!) en we hebben nog een boottour rondom het eiland gemaakt. Dit was supermooi, allemaal rotsen, grotten en kleine strandjes. Het was een super weekend!

Laatste kendo training:
Samen met Momo (een Thais meisje) had ik mijn laatste kendo training op een woensdag. Het was erg heet om te trainen, zoals altijd. In 30 graden zonder airco met een helm op en een heel pak aan. Aan het eind van de training moesten Momo en ik naar voren komen om een praatje/bedankje te geven. Beide hebben we dit in het japans gedaan. Er werden veel foto's gemaakt en we hebben beide nog een nieuwe shinai (zwaard) gekregen. Bedankt allemaal!

Baseball (honkbal) wedstrijd - Softbank Hawks:
Samen met Thi (Vietnams meisje), Emily (Amerikaans meisje) en een Japanse vriend van Thi zijn we naar een honkbal wedstrijd wezen kijken. De wedstrijd was in een supergroot stadion. De sfeer was super en iedereen was blij en aan het klappen en zingen; de winnaars, verliezers, tegenstanders, iedereen!. In het eerste halfuur stond het 2-0 voor de Fukuoka Softbank Hawks. De volgende punten waren (helaas) voor de Marine's (2-5). Bij de laatste ronden kwam het 3-6 te staan voor de marine's. Maar omdat zij waren begonnen in het begin van de wedstrijd mochten de Fukuoka softbank hawks eindigen aan slag. En ze hebben toen 4 punten gemaakt, wat nooit gebeurt in 1 ronde! 3 personen stonden op een honk en degene aan slag heeft een homerun geslagen waardoor er 4 personen binnen kwamen, resulterend in 4 punten. Dat betekent dat de einscore 7-6 (!) was voor de Fukuoka softbank Hawks. Dit werd gevierd met veel vuurwerk door vrolijke fukuoka softbank hawks fans.

Rijst planten:
Xu, Toshi, Sakiko, ik en wat andere vrienden zijn naar een workshop rijstplanten geweest. Toshi had een auto gehuurd en heeft ons naar dit evenement gebracht. Er waren veel mensen; kinderen, volwassenen, tieners, etc. Eerst hebben ze ons uitgelegd hoe rijst planten in zijn werk gaat. We hebben rijst op 1 veld geplant. Het was erg warm maar met onze blote voeten in de modder voelde het erg koel (gratis modderbad :)). Na het planten van de rijst waren er nog wat spelletjes in de modder. Er werd een wedstrijd gehouden waarbij je zo snel mogelijk moest rennen door de modder om een vlag te veroveren. Helaas kon ik niet meedoen aangezien ik geen andere kleren mee had genomen en na het event nog langs de uni moest. Maar het was het waard om te kijken en Toshi heeft zelfs nog gewonnen door met zn hele lichaam de modder in te duiken. We hebben erg gelachen en het was super leuk om te zien.

Genoeg informatie voor nu. Op het moment zit mijn stage erop en ben ik rond aan het reizen. Ik ben nu in Tottori en morgen ga ik naar Kyoto.

Dewa mata!
_________________________________________________________

Dear everyone,

My blog is not that updated anymore. I have been too busy to post my blog online, but I will start it again from now on (not that I have a lot of time left here in Japan). But I had a great time my last weeks at uni. The day I had my presentation was the most special and an amazing day. You will read about it, in this or the next blog. However, let start this blog where I ended last time; Omi island.

Omi island (somewhere in June):
Together with Seigen I went to Omi island. Omi island is above Kyushu in another region called Yamaguchi. It is not a touristic Island (I don’t know how, but I always end up in non-touristic places; maybe everyone only goes to the big cities). So that it is not a touristic place means that there is only 1 bus in 1 hour and of course when you leave the bus at the wrong busstop (one busstop too late) you will end up with a 45min walk on a mountain. However, we did see a snake (!) and got some ice cream to cool down. We stayed here in total for 2 nights (Friday-Sunday). Oja, another thing when you go to a non-touristic island; you will not find any restaurants… BUT the owner of our hotel (really Japanese countryside hotel with big spiders etc.) luckily knew a hidden restaurant and we ate the most good food and met some Japanese/American people who were on Omi island for diving. They were professionals. The next day, these two persons took us in their car to a diving centre (we saved 1h waiting and a 20min uphill walk :)). Seigen and I did a diving course of 1h. We went into the blueblue sea with an instructor and after some training in the water, we went deeper. We saw some fish and Seigen got some eatable shells (which he left in the sea (?)). It was an unforgettable and beautiful experience. After this diving course, a different lady which we didn’t know but also was at the diving school and had to go to the station anyway, brought us back (lucky us again!). Japanese people are the best :)!. We rented two mountainbikes (500yen (€3,50) per day !!!!), went for a tour and saw the most beautiful places. Furthermore, we went by boat around the island which ended up in the best views. Was an amazing weekend!

Last kendo training:
Together with Momo (a Thai girl) I had my last kendo training. The training was as always very hot though, 30 degrees, wearing a helmet and whole suit but fun. At the end of the training Momo and I had to come in front to give some words. Both of us talked in Japanese (easy) and thanked everyone. A lot of pictures were made and we got a new shinai (sword). Thank you all!

Baseball match – Softbank Hawks
Together with Thi (Vietnam), Emily (America) and a Japanese friend of Thi we went to a baseball match. It was in the huge Fukuoka baseball dome. The atmosphere was amazing, everyone was happy; opponents, winners, losers, everyone. In the first half-hour it became 2-0 for Fukuoka softbank hawks. The next points were all for the Marine’s (5-2). At the last round it became 6-3 for the Marine’s. However because the Marines started, Fukuoka’s softbank hawks could have the last last round. And they made 4 points, which never happens in one round! So there were 3 persons on a ‘honk?’ and the last person who had to hit the ball smashed the ball that hard that the ball went into the audience ending up in a homerun. So 4 persons could run, resulting in 4 points. That means… 7-6 (!) for Fukuoka! A lot of firework and a happy us :)

Rice planting:
Xu, Toshi, Sakiko, I and some other friends went to a rice planting event. Toshi rented a car and drove us to the event. A lot of people joined, children, adults, teenagers. First they explained us how to do it. We planted rice on one field by ourselves. It was quite hot outside, but with our feet in the mud it was okay (free mud bath :)). After the rice planting itself there were some games. You could join a match in which you had to run towards a flag and the first person who catches the flag won. Unfortunately I couldn’t join because I didn’t bring other clothes but it was worth watching it and Toshi even won! However, he had to dive into the mud to be a winner. We laughed a lot.

Enough information for this time. I will continue in the next blog.
However, at the moment I started traveling around. I’m in Tottori now and in tomorrow I will go to Kyoto.