Deel 6. Iki island - Reisverslag uit Iki-shima, Japan van Marion - WaarBenJij.nu Deel 6. Iki island - Reisverslag uit Iki-shima, Japan van Marion - WaarBenJij.nu

Deel 6. Iki island

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

11 Februari 2018 | Japan, Iki-shima

*** English in progress

Konnichiwa!

Alweer een reisverslag jaja! Ik dacht laat ik maar vast posten, nu alles nog vers is en aangezien ik aanstaande zaterdag naar Nagasaki ga.

Iki island:
Een aantal weken terug had ik het idee om met een groep naar Iki island te gaan. Daarvoor had ik ongeveer 8 vrienden uitgenodigd. Helaas zeiden er 2 van maar ja. Dus uiteindelijk hebben deze twee vrienden de groep opgevuld tot 10! En het was gezellig! Zaterdag ochtend om 10 uur vertrok de ferry naar Iki island. Direct even een voorstelrondje gedaan. De boottocht naar Iki island was ongeveer 2 uur. Gelukkig vertrok de boot vanuit mijn stad :)

Op Iki island hebben we gelijk fietsen gehuurd. Als echte hollander dacht ik het op een normale fiets wel aan te kunnen, maar ze hadden alleen maar elektrische fietsen te huur. Wat uiteindelijk maar goed was, want pfoeh Iki island is een en al heuvel. Iki island is ongeveer 12 km lang en 6km breedt. Dus opzich goed te doen met de fiets! Helaas was het wel echt koud (vooral op zondag, fietsend door de sneeuw).

Zaterdags waren we met zn 6en. We zijn naar de 'monkey rock' gereden, maar onderweg zoveel mooie plekjes en uitzichten tegengekomen. Wauw. Daarna zijn we naar een onsen (hotspring) gefietst om even voor een uurtje een bad te nemen. Toen lekker uit eten en op zoek naar ons 'minatoya guesthouse' om ongeveer gelijk uitgeput naar bed te gaan.

Rond 11 uur savonds kwamen ook uiteindelijk de andere 4 aan. Zij zijn zondags om 6/7 uur 's ochtends al op pad gegaan voor de 'sunrise'. Rond 10 zijn we met zn allen richting de monkey shrine gegaan, waar een fantastisch uitzicht was en daarna zijn we met zn allen uit eten gegaan. De eigenaar van het guesthouse gaf de 4 die later waren gekomen een tour met de auto (in ruil voor dat ze hielpen met de was) en is uiteindelijk ook met ons mee uit eten gegaan. Supergezellig en gastvrij!
Super weekend dus!

________________________________________________

Konnichiwa!

Iki island:
Some weeks ago I had the idea to go to Iki island with some other people. I invited about 8 friends for this. Unfortunately, only 2 said yes. So in the end, these two persons filled up the group to 10. And it was a lot of fun! Saturday morning we left by ferry to go to the island. We introduced ourselves and played a nice card game. The ferry took about 2 hours.

At Iki island, we directly rent some bikes. As a real Dutch person, I thought I could rent a normal bike, however they only had electric bicycles for rent. Which was really good, because the island has a lot of mountains and with a normal bike I would have failed for sure. The island is about 12km long and 6km wide. So renting bicycles was a good idea! Unfortunately it was really cold this weekend and at Sunday it snowed (but we survived :) )

At Saturday we were with 6 persons. We went to the 'monkey rock' but while cycling there are a lot of places which are really beautiful and we did a lot of sightseeing. Next, we cycled to the onsen to take a nice warm natural bath for an hour. Then we went for dinner and in the end we cycled to our guesthouse were we stayed the night.

Around 11pm, the last 4 persons entered the guesthouse. They went for the sun rise at 6-7am in the morning. Around 10 we went with the whole group and the guesthouse owner to the monkey shrine, which had an incredible view and next we went for lunch. The guesthouse owner gave the 4 persons who came later a tour by car (in exchange for some help with washing) and he also went for lunch with us. Really nice guy and very hospitable! It was a really good weekend!

• 13 Februari 2018 - 21:32

Marjorie Wijering:

Hoi Marion, wat eem leuke avonturen beleef jij steeds!! Geweldig!! Blijf gezellig genieten met je groep vrienden!! We blijven je graag volgen. Gr. Marjorie

• 02 Maart 2018 - 18:09

Jos En Gerda:

Hallo Marion, leuk hoor ..... door jou leren wij ook nog iets van de Japanse cultuur.
    3,5 maand alweer, woar blif de tied!

Mooi dat je het daar goed naar je zin hebt en succes met de muizen!